13 March 2017

Andai Aku Jatuh Cinta

 ﷽‎

Part 6 : Kisah Tentang Aku


Ya Allah
andai aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada
seseorang yang melabuhkan cintanya pada-Mu,
agar bertambah kekuatan ku untuk mencintai-Mu.

Ya Muhaimin,
andai aku jatuh cinta, jagalah cintaku
padanya agar tidak melebihi cintaku pada-Mu.

Ya Rahman,
andai aku jatuh cinta, izinkanlah aku
menyentuh hati seseorang yang hatinya terpaut pada-Mu,
agar aku tidak jatuh dalam jurang cinta manusia.

Ya Rabbana,
andai aku jatuh cinta, jagalah hatiku
padanya agar tidak berpaling pada hati-Mu.

Ya Rabbul Izzati,
andai aku rindu, rindukanlah aku pada
seseorang yang merindui syahid di jalan-Mu.

Ya Rahim,
andai aku rindu, jagalah rinduku padanya agar
tidak lalai aku merindukan syurga-Mu.

Ya Quddus,
andai aku menikmati cinta hamba-Mu,
janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya
bermunajat di sepertiga malam terakhirmu.

Ya Qahhaar,
andai aku jatuh cinta pada hamba-Mu,
jangan biarkan aku hanyut dan terjatuh
dalam godaan syaitan.

Ya Kabiir,
andai Engkau halalkan aku merindui hamba-Mu,
jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan
aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepada-Mu.

Ya Aliim,
Engkau mengetahui bahwa hati ini telah
berhimpun dalam cinta pada-Mu,
telah sentiasa taat pada-Mu,
telah bersatu dalam dakwah pada-Mu,
telah berpadu dalam membela syariat-Mu.

Ya Hafizh,
Kukuhkanla ikatan bersama-Mu.
Kekalkanlah cinta kepada-Mu.
Tunjukkan jalan-jalannya kebenaran-Mu.

Ya Karim,
Penuhilah hati ini
dengan nur-Mu yang tiada pernah pudar,
lapangkanlah dada ini
dengan limpahan keimanan kepada-Mu
dan keindahan bertawakal di jalan-Mu.

Ya Syahiid,
andai aku jatuh cinta,
berikanlah Redha-Mu kepadaku,
agar aku bisa membawa cinta ini
sampai ke syurga-Mu.

Amin Amin Ya Rabbal..

Part :  | 1 | 2 | 3 | 5 | 6 7 |
Kisah Tentang Aku

5 comments:

Assalamualaikum Kamu, TQ sudi singgah.. Sila tingalkan jejak kamu yer, agar tak hilang dari RADAS dan maaf jika tak sempat membalas comment, saya akan membalas kunjungan anda ^_^